Vertrek naar Schiphol vr 25 januari 2013 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Claudia Haan - WaarBenJij.nu Vertrek naar Schiphol vr 25 januari 2013 - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Claudia Haan - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Schiphol vr 25 januari 2013

Door: Anita de Haan

Blijf op de hoogte en volg Claudia

26 Januari 2013 | Nederland, Almere Stad

Vrijdagmorgen 04.00 uur is Claudia al wakker, is het al tijd vraagt ze...gaan we al.... nee Clau nog even wachten, probeer nog even te slapen, ok, na een half uur hoor ik haar op het toilet...gezonde spanning want ze is niet zenuwachtig hoor zegt ze, maar slapen kan ze nu niet meer, ze is er gewoon klaar voor. Later ligt ze te zingen in haar bed. 06.15 uur, eindelijk, daar gaan we dan: zwarte trainingsbroek, wit shirt, oranje jasje, haren even mooi invlechten, als finishing touch een mooie oranje roos in het haar, zwarte bril en niet te vergeten die vet coole warme schoenen. Rugtas vullen met de laatste dingen, zakje worteltjes (lekker gezond en vindt ze zoooo lekker), zak snoep, mp3 en fototoestel opgeladen, laatste snoeren erin, nekkussentje, 2 ezels, een kikker en een aap, ja nu is ze klaar om te gaan. Claudia heeft 3 dingen om mee te nemen, rugtas als handbagage, koffer en skitas met haar skischoenen en verder stiekum gevuld met haar lievelings rijstecrackers met een yoghurtlaagje, hopelijk komen deze het land binnen..zoniet hebben we pech gehad.
Oscar gaat ook mee om afscheid te nemen van zijn zus, die bofkont, scheelt weer een paar lesuren op school…..
Afijn, om 06.30 uur vertrekken we vanaf huis naar Schiphol, keurig om 07.05 uur gearriveerd, vertrekhal 3, ja daar zien we er nog meer lopen van de ploeg. Hup auto open, karretje gepakt, rugzak erop, koffer erop, skitas erop……. Waar is ie? Dat is een rugzak van Oscar die nog achterin staat voor straks naar school te gaan…… gotvgrrrrrrrrrrkkkkkkk….oeps! foutje bedankt, zijn we nou toch zo stom dat we de skitas met haar skischoenen zijn vergeten, ja dus. Door alle spanning zijn we dus niet meer allert………er is geen tijd om elkaar de schuld te geven…….Hans springt onmiddellijk in de auto en rijdt terug naar Almere om de skitas op te halen. Ik loop vast met de kids richting vertrekhal 3 om te verzamelen bij de ploeg en later in te checken. Hart van Nederland is ook aanwezig en er worden veel interviews gehouden, maar in mijn achterhoofd zegt een stemmetje, gaan we het redden met die skitas, zal er geen file staan……… gelukkig, na 50 minuten en over 6 weken wellicht een dikke vette bekeuring voor te hard rijden, komt Hans aanrennen met de skitas. Pfffff jippie! Snel nog inschecken en rennen om de ploeg in te halen richting de brain box bar….jeetje wat een end, verkeerde schoenen om te rennen, shit. Eindelijk gered…. In de rij voor een kop koffie en jusorange en dan ffe bijkomen……….. en tig keer tot 10 tellen…….dit is niet niks…..

Dan begint de overdracht van de ploeg aan de Head of Delegation, aandacht voor hoofdsponsoren, toespraak van de kersverse ambassadeur Frans Verhoeven (dakkar coureur), inspirerende pep-talk van Peter Faber en last but not least ook de mascotte Kees konijn was erbij.
Daarna wordt er een erehaag gevormd van allerlei spandoeken en zelfgemaakte opschriften voor de deelnemers en we lopen richting de vertrekhallen. Dichtbij de gate tijd om 5 minuten afscheid te nemen, de opa’s en oma’s zijn er gelukkig ook bij om hun kleindochter gedag te zeggen, een traantje te laten en nog een allerlaatste dikke knuffel te geven, en ja hoor, daar gaat ons meissie dan …..eindelijk gaat ze beginnen aan haar grote Zuid Korea avontuur, het werd weleens tijd want ze heeft er zo lang op moeten wachten………….en we hebben alles voor haar op film vastgelegd.

zaterdag 26 januari onze koffers inpakken want zondagmorgen vertrekken wij naar verweggistan.....

• 26 Januari 2013 - 09:17

Daniëlle Woldendorp:

Wat een schatje is het toch hè die Claudia ....en nu onderweg naar het grote avontuur .

• 26 Januari 2013 - 10:16

Mieke Brink:

Hoi Anita! Wat een leuk verslag!!! Top! Ik blijf julie volgen hoor! Heel veel plezier in Korea!!!

• 26 Januari 2013 - 10:46

Marjolein:

Wat een verhaal weer met die tas echt iets voor de Haantjes.
    Maar leuk om Claudia zo te volgen en zeker ook haar ouders en broer.
    Ik weet hoe het voelt om je dochter los te laten jaja dat valt niet mee, maar jullie kunnen vooral trots zijn op haar en ik weet ook zeker dat ze heel erg gaat genieten.
    Ik hoop dat jullie dat ook gaan doen daar genieten van alles dit maak je nooit meer mee, dus geniet ervan.
    Weesw vooral ontspannen en geniet, ik blijf jullie volgen
    dikke kus Marjolein xx

• 26 Januari 2013 - 13:57

Coby:

Hoi
    leuk verslag en alles is nog op tijd goed gekomen. Goede reis voor Claudia en morgen voor de rest van het gezin. Dubbel check alles of je niets vergeten bent en heel veel plezier in Korea. Gr. Coby

• 26 Januari 2013 - 17:35

Marieke:

Wat was dat spannend, zeg met die skitas... Hopelijk gaan jullie zelf morgen lekker ontspannen die kant op. Een heel goede reis gewenst en nogmaals veel plezier! Geniet van alles!
    Groetjes,
    Marieke

• 26 Januari 2013 - 17:51

Robert En Mariëlle, Merel En Timo:

Nou, je hebt ons weer helemaal bijgepraat! Ik had dat verhaal over die skitas maar niet gemeld!:-) Zou ook iets voor ons zijn! Gelukkig weet Hans over het algemeen het gaspedaal goed te vinden. Hebben netnog even uitzending gemist gekeken van de vroege uitzending van Hart van Nederland. Niet alleen Claudia maar ook Oscar en jij staan goed in beeld! Nou, succes morgen hoor! Veel plezier.

• 26 Januari 2013 - 19:38

Bianca:

Ik volg jullie op de voet! S p a n n e n d xxx Bianca

• 28 Januari 2013 - 20:48

Parel06@hotmail.com:

Wat.....ben ik n bevoorrecht mens...dat ik Claudia in mn bus heb gehad..n KANJER is het!!!lievz 10