Vertrek Claudia vrijdag 25 januari 2013 - Reisverslag uit Pyeongjang, Zuid-Korea van Claudia Haan - WaarBenJij.nu Vertrek Claudia vrijdag 25 januari 2013 - Reisverslag uit Pyeongjang, Zuid-Korea van Claudia Haan - WaarBenJij.nu

Vertrek Claudia vrijdag 25 januari 2013

Door: Anita de Haan

Blijf op de hoogte en volg Claudia

25 Januari 2013 | Zuid-Korea, Pyeongjang

Op vrijdag 25 januari 2013 vertrekt Claudia vanaf Schiphol via London naar Seoul. Zij gaat samen met een team van totaal 31 personen op weg naar de Special Olympics Winterspelen in Zuid-Korea. Team NL bestaat uit 21 sporters die meedoen aan shorttrack, langlaufen en skieen. Claudia is 1 van de 6 slalom ski-sters.

Om 07.15 uur moeten wij met ons vieren s’ochtends aanwezig zijn. Er is een kort strak schema. Hier gaan ze de bagage inchecken en gaan ze door naar de Brain Box Bar. Deze is vanaf 08:00 geopend voor genodigde familie, maximaal 2 per persoon (in ons geval dus drie). (Het programma is om 09:00 afgelopen, dan wordt er afscheid genomen en gaat de ploeg door de douane. Voor overige familie, dus opa’s en oma’s, is er maximaal 5 minuten de tijd om nog afscheid te nemen van de sporters. (De opa’s en oma’s komen allemaal Claudia gedag zeggen)
Dit is bij de terugkomst niet het geval dat er zo weinig tijd is, daar mag iedereen komen (graag zelfs).
Heenvlucht vrijdag 25 januari 2013:
- Vlucht: 10:40 Amsterdam - 11:00 Londen (plaatselijke tijd)
Vluchtnummer: BA429
- Vlucht: 13:00 Londen - Seoul - Zuid- Korea 08:55 (Koreaanse tijd) zaterdag 26 januari 2013
Vluchtnummer: BA 17
In Zuid-Korea is het 8 uur later dan in Nederland.
Vanaf Londen vliegen zij samen met de Teams uit: België, Engeland, Noorwegen en San Marino.
Hosttown: ze hebben een speciaal Hosttown programma. Zodra zij aankomen gaan ze met de bus richting een station, daar gaan zij een 4 dagen 'cruise' maken met de trein door Zuid-Korea.
In deze trein nemen ze de koffers mee. De ski's en skischoenen worden direct naar de accommodaties gebracht. In deze trein is een bar, restaurant, theater en natuurlijk slaapgelegenheid. Dit zijn tweepersoonskamers.
Hier is ook WIFI aanwezig dus er kan even gesproken worden met ouders/ familie/ vrienden etc.
Op dinsdag 29 januari a.s. arriveren zij in het Holiday Inn hotel bij de piste. Op 30 januari gaan zij de pistes verkennen.
Skiën
31 jan. 09.00 - 14.00 Divisioning Super Giant Slalom (SG)
1 feb. 09.00 - 14.00 Finales SG + prijsuitreikingen
2 feb. 09.00 - 14.00 Divisioning Giant Slalom (GS)
3 feb. 09.00 - 14.00 Finales GS + prijsuitreikingen
4 feb. 09.00 - 14.00 Divisioning Slalom (SL)
5 feb. 09.00 - 14.00 Finales SL + prijsuitreikingen
Alle skiërs komen uit op de verschillende onderdelen.
Op www.specialolympics.nl vind je meer informatie omtrent dit hele evenement en kun je team NL volgen door je aan te melden.
Op dinsdag 29 januari a.s. vindt de openingsceremonie plaats van 20.00 – 23.00 uur.
Op dinsdag 5 februari a.s. vindt de sluitingsceremonie plaats van 18.00 – 21.00 uur.
Terugvlucht
Op woensdag 6 februari a.s. komt Claudia weer retour met de volgende vlucht:
- Vlucht: 10:46 Seoul – 14.00 Londen (plaatselijke tijd)
Vluchtnummer: BA18
- Vlucht: 16.30 Londen - Amsterdam 18.45 uur
Vluchtnummer: BA440
Het zal een groots ontvangst worden waarbij ook diverse TV-ploegen aanwezig zullen zijn. Iedereen mag komen om de ploeg ‘binnen te halen’.
Verslag vanuit Korea
Host Town programma: tijdens het Host Town programma wordt er verslag gedaan op de facebookpagina van de Special Olympics. Hier worden foto’s en verslagjes geplaatst
Tijdens de spelen: tijdens de spelen is er een speciale website online: www.zuidkorea2013.nl
Hier zal verslag op worden gedaan.
Wij (Hans, Anita en Oscar) zijn ook aanwezig in Zuid Korea van maandag 28 januari t/m woensdag 6 februari a.s. en zullen een ‘family-program’ bijwonen en Claudia gaan aanmoedigen!
Zuid-Korea- here we come!

• 21 Januari 2013 - 21:34

Vanuit Weesp wensen wij Claudia veel succes toe en zullen wij haar zeker volgen......

• 21 Januari 2013 - 21:58

Kovelclan:

Hoi Clau, veel liefs & heel veel succes van je 3 vriendinnetjes uit Brielle.
    Andere Haantjes, lekker genieten & heel veel plezier. Schreeuwen jullie Clau ook van ons over de finish? Liefs uit Brielle

• 21 Januari 2013 - 21:58

Peter Kiksen:

Heel veel succes ..maar vooral veel plezier voor allemaal ...zet h'm op
    (vanuit Duitsland )

• 21 Januari 2013 - 22:33

Robert En Mariëlle:

Top om het hele programma even op een rijtje te zien! Worden drukke dagen voor Claudia zo te zien. Hoop dat ze er lekker van gaat genieten. Nogmaals heel veel plezier en succes gewenst. Begrip overigens dat het niet op tv wordt uitgezonden?

• 21 Januari 2013 - 22:57

Coby Van Rossum:

Hoi
    Hoorde via Danielle Woldendorp over dit hele mooie project Claudia. Dus wil je ook wel volgen. Heel veel succes in Korea maar geniet er ook van.

• 22 Januari 2013 - 07:50

Joke :

Heel veel succes ga jullie zeker volgen die tijd

• 25 Januari 2013 - 09:13

Marieke:

Wow wat gaaf heel veel plezier daar allemaal. Doe je best.:)

• 26 Januari 2013 - 09:53

Eric En Nancy:

Ziet er allemaal geweldig uit ,wat een organisatie en wat gaan ze veel doen nu maar hopen op een kleine plak die ze als bewijs mee terug kan nemen,we zullen dit op de voet volgen en wensen de haantjes heel veel plezier en claudia zet hem op je kan het want bij jou is alles mogelijk,knuffels van ons.

• 28 Januari 2013 - 20:41

Ilse Molenaar:

Hoi Claudia, wat fantastisch, doe goed je best net zoals in 2012 op de piste in oostenrijk en geniet ervan. Succes, liefs Ilse molenaar